
ERRATUM 
 
It has come to our attention that there are several typographical errors in the Assessment 
Report. 
 

1) On page 5, last paragraph, 4th line reads ‘…multicentre phase II trial… should read 
‘…multicentre phase III trial…’ 

2) On page 26, in the final column of Table 3 headed “Seddon 200882

• the row headed “Number had previous chemotherapy” reads:  
”: 

“225 (26.8%)” 
It should read: 
“225 (20.1%)” 

• the row headed “Number having previous radiotherapy” reads: 
“78 (7.9%)” 
It should read: 
“78 (7.0%)” 

3) On page 43 in the paragraph of text underneath Table 9, the first sentence reads: 
“…no progression data were available specifically for trial participants” 
It should read: 
“…no adverse event data were available specificallly for trial participants” 

4) On page 62 of the report, the first sentence under the bullet point labelled “Probability 
of death for best supportive care” reads: 
“…suggest that 88.4% (50 out of 58) died” 
It should read: 
“…suggest that 87.9% (51 out of 58) died”† 

5) On page 63 of the report, under the bullet point labelled “Probability of death for 
imatinib for 600mg/day and 800mg/day” 
• the second sentence reads: 

“…suggest that 64.41%” (66 out of 118) died” 
It should read: 
“…suggest that 64.41% (76 out of 118) died” † 

• the third sentence reads: 
“Again monthly rate was derived….” 
It should read: 
“Again the monthly mortality rate was derived…”† 

6) On page 63 of the Assessment Report under “Probability of death for sunitinib” the first 
sentence states that the mortality data came from Schutte and colleagues80. The data 
actually came from the more recent results of the same trial, as reported by Seddon and 
colleagues82. The sentence should read: “The mortality data for those treated with 
sunitinib came from Seddon and colleagues82

7) On page 66 of the report, in Table 15:  
.” 

• the column labelled “Value”, the row headed “CSunb” reads: 
 “£31398.8” 
It should read: 
“£3139” 

• the column labelled “Data Source and Assumptions” for the first four rows read: 
“BNF54 (March 2010)” 
These should read: 
“BNF 58” 



• the column labelled “Data Source and assumptions”, the row headed “Dthsun” reads 
“Schutte and colleagues80”. The figures quoted refer to the Seddon paper. It should 
read “Seddon 200882

 
” 

† - Please note that these errors are typographical and the correct figures were inputted into 
the economic model itself.  
 
 
 


